untitled-2223
«آخرین خبر»؛ یک پیام‌رسان بی‌طرف…
دومین نشست از سلسله‌نشست‌های «تجربه‌ی از ایده تا ثروت؛ ویژه محصولات دیجیتال رسانه‌ای و فرهنگی» با محوریت تجربه نرم افزار خبر رسان «آخرین خبر» برگزار شد...

دومین نشست از سلسله‌نشست‌های «تجربه‌ی از ایده تا ثروت؛ ویژه محصولات دیجیتال رسانه‌ای و فرهنگی» با محوریت تجربه نرم افزار خبر رسان «آخرین خبر» برگزار شد. این نشست، دومین نشست از پیش‌نشست‌های تخصصی «همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی» است که به سفارش دبیرخانه دائمی این همایش، توسط مؤسسه مسیر طراحی و اجرا شد و دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی کشور و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگران حامیان این نشست بودند.

هدف از این نشست‌ها، شناسایی تجربه‌های موفق تبدیل ایده به طرح ثروت‌آفرین رسانه‌ای و فرهنگی و امکان انتقال تجربه و دانش‌افزایی برای دیگر فعالان فرهنگی و رسانه‌ای است. در دومین نشست، تجربه نرم افزار خبر رسان موفق از نگاه مخاطبان و کارشناسان به نقد و بررسی گذاشته شد.

در ابتدای این نشست محمدصادق افراسیابی، دبیرکل همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی درباره انگیزه برپایی این نشست ها گفت: معرفی محصولات موفق فرهنگی – رسانه ای از این منظر که در چارچوب سواد رسانه ای با مخاطبان  خود ارتباط برقرار کرده اند، صورت می گیرد.

برخی محصولات پرمخاطب فضای مجازی از هیجانات منفی مخاطبان خود سوء استفاده می کنند اما آخرین خبر تا ۸۰ درصد منطبق بر مفاهیم سواد رسانه ای است و ۲۰ درصد باقیمانده نیز شاید اندکی زرد باشد اما مستهجن نیست.

در ادامه سیداحمد موسوی صمدی، مدیر موسسه مسیر با بیان این که هدف برگزاری نشست های تجربه نگاری مدیریت دانش است، افزود: تاکنون نمونه های موفق فرهنگی داشته ایم که مستند نشده اند. از سوی دیگر بهره گیری از نمونه های موفق برای ثروت آفرینی مغفول مانده است.

در نهایت نیز سیدعلی علوی سردبیر روزنامه خراسان و موسس بنگاه آخرین خبر به معرفی این نرم افزار و بیان تجربیات این مجموعه پرداخت: وی با اشاره به مطالعات سال های گذشته در اتاق فکر روزنامه خراسان درباره تجربه مدیاهای تازه گفت: در ابتدا تصمیم گرفتیم یاهوی ایرانی اسلامی را راه اندازی کنیم ولی در آستانه فاز اجرایی، شاهد گسترش اسمارت فون ها بودیم تا آن جا که پیش بینی ها از همه گیر شدن این نوع جدید مدیا خبر می داد. بنابراین فاز مطالعات و اجرای اپلیکیشن آخرین خبر کلید خورد.
علوی ادامه داد: تجربیات ما نشان می داد استفاده صرف از هوش ماشینی برای اپلیکیشن کافی نیست بنابراین یک تحریریه از ۶ صبح تا یک بامداد در دو شیفت مشغول فعالیت شد.

نزدیک به دوهزار محتوا به صورت روزانه با اولویت بازنشر و به شیوه دروازبانی خبر در  اپلیکیشن ما منتشر می شود که برای این محتواها ۶۰۰ منبع خبری از سایت و وبلاگ و شبکه اجتماعی چک می شود. از سوی دیگر جامعیت در دیدگاه ها در چارچوب نظام و جامعیت در پاسخ به نیازهای مخاطبان با تمرکز ویژه بر سبک زندگی مورد توجه ماست.
علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موسسه خراسان به لحاظ مالی مجموعه ای مستقل از دولت و نظام است و این به بی طرفی ما نسبت به جناح های سیاسی کمک می کند، البته رسانه بی طرف به معنای دقیق کلمه امکان پذیر نیست ولی هنر رسانه در انتقال غیرمستقیم مفاهیم است.

img_0450

وی درباره چالش های پیش روی آخرین خبر نیز گفت: یکی از چالش های ما مدیریت big data ها و big trafic هاست که هنوز در ایران دانش لازم آن را نداریم. همچنین هنوز سازوکاری برای حذف کاربران فیک نداریم.

سردبیر روزنامه خراسان درباره حضور آخرین خبر در شبکه های اجتماعی نیز گفت: در شبکه تلگرام با پنج کانال بیش از یک میلیون عضو داریم و آخرین خبر یازدهمین کانال پرمخاطب تلگرام است.

img_0445

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون آسیب های فضای مجازی گفت: ما در حال ورود به جامعه شبکه ای هستیم. مخاطبان ما از حالت انفعال در مواجهه با رسانه ها خارج شده اند و خود تولیدکننده محتوا شده اند. باید پذیرفت که در حال گذار هستیم و باید اجازه داد مردم مقداری تجربه کنند تا ایرادات فضای مجازی را نیز بشناسند و خود رویه را اصلاح کنند. چک لیست های شهریورماه ما نشان دهنده میانگین ۷ صفحه و حدود ۷ دقیقه حضور روزانه هر مخاطب در آخرین خبر است که این ارقام بسیار متعادل و مطلوب ارزیابی می شود.

علوی در پایان افق آینده این بنگاه را تبدیل شدن به فراگیرترین بنگاه رسانه ای کشور و تحقق درآمدزایی در سال ۹۶ عنوان کرد.

دیدگاه شما

نام:

پست الکترونیک:

متن:


با ما همراه شوید
.
عضویت در سامانه ها
اگر فقط تمایل به پیگیری فعالیت های ما از طریق رایانامه و پیامک دارید، این قسمت را تکمیل نمایید.

بــهــبــود رونـــد هــا
مدیریت نشر و توزیع محصولات با توجه به ذائقه و نیاز شما از اهداف موسسه مسیر است، اگر تمایل دارید با تکمیل این قسمت به ما در انجام هرچه بهتر این کار یاری دهید.
از کدام محصولات ما استفاده کرده اید؟
 کتاب مسیر کتاب مسیر2 فلش کارت های مسیر پرونده های راهبردی حلقه های تجربه داده نما کلیپ های تصویری مستند های صوتی
کدام محصول آینده موسسه مسیر مورد نیاز شماست؟
 سایت سیر های مطالعاتی مجله راهبردی
چه پیشنهاداتی برای محصولات و روند موسسه مسیر دارید؟

عضویت در سامانه ها

ثبت اطلاعات یا درخواست همکاری با موسسه مسیر

می خواهم با شما همکار شوم
با ما همکار شوید
.
اطلاعات شخصی
وضعیت تأهل:  متأهل مجرد

اطلاعات تماس

اطلاعات تحصیلی

ســوابــق فعالیت‌ها

ثبت پیشنهاد همکاری
تماس با ما

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما