خشم اخلاقی به شکاف اجتماعی دامن می‌زند
روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۱ آذر) سومین نشست از حلقه میم با حضور جناب آقای مرتضی منتظری مقدم برگزار شد.

🔹 در این نشست که با حضور مخاطبین گرامی همراه بود، آقای منتظری مقدم به تشریح مقاله «خشم اخلاقی در عصر دیجیتال» از مالی جِی. کراکت پرداخت.

🔸 وی در ابتدای جلسه بیان کرد: آن متخصصانی که برای خود و خانواده‌هایشان محدودیت ایجاد کرده‌اند هم نمی‌گویند اصل شبکه‌های اجتماعی بد است. آن‌ها معتقدند که این جریان به انحراف رفته است.

🔹 سردبیر سایت و فصلنامه ترجمان اظهار داشت: براساس تحقیقات انجام شده، محتواهایی که تحریک کننده احساسات و هیجانات هستند محتوای بهتری برای شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آیند؛ چرا که قدرت جلب توجه و ویروسی شدن بالایی دارند.

🔸 وی ادامه داد: در رأس این احساسات خشم وجود دارد. خشم افراد را بیشتر به خود درگیر می‌کند و در پی آن جلب توجه حاصل می‌شود. در نتیجه میان شبکه‌های اجتماعی و خشم رابطه وجود دارد.

🔹 او در پاسخ به نظر یکی از حضار که معتقد بود «در ایران در خلال حضور روزمره مردم در شبکه‌های اجتماعی چنین خشمی وجود ندارد» گفت: اگر مسائل و روابط شخصی و خنثی را کنار بگذاریم و وارد حوزه تعاملات اجتماعی و سیاسی شویم، این خشم را به وفور می‌بینیم.

🔸 وی ضمن توضیح مفهوم «خشم اخلاقی» افزود: خشم اخلاقی یک نیروی قدرتمند است که باعث می‌شود مردم افرادی را که از قواعد و هنجارها تخلف کردند، تنبیه کنند. یعنی عملشان یک مبنای اخلاقی دارد. حداقل این است که از نظر خودشان یک عمل اخلاقی انجام می‌دهند و این به صورت خشم بروز می‌کند. مشکل اینجاست که خشم اصلا ابزار مناسبی برای این هدف نیست.

🔹 او در پایان خاطر نشان کرد: این خشم اخلاقی به جای آن فوایدی که باید داشته باشد بیشتر به شکاف اجتماعی دامن می‌زند.

 

 

 

 

 

 

دانلود صوت نشست سوم حلقه میم ۱ از طریق لینک زیر امکان پذیر می‌باشد:

دیدگاه شما

نام:

پست الکترونیک:

متن:

با ما همراه شوید
.
عضویت در سامانه ها
اگر فقط تمایل به پیگیری فعالیت های ما از طریق رایانامه و پیامک دارید، این قسمت را تکمیل نمایید.

بــهــبــود رونـــد هــا
مدیریت نشر و توزیع محصولات با توجه به ذائقه و نیاز شما از اهداف موسسه مسیر است، اگر تمایل دارید با تکمیل این قسمت به ما در انجام هرچه بهتر این کار یاری دهید.
از کدام محصولات ما استفاده کرده اید؟
کتاب مسیرکتاب مسیر2فلش کارت های مسیرپرونده های راهبردیحلقه های تجربهداده نماکلیپ های تصویریمستند های صوتی
کدام محصول آینده موسسه مسیر مورد نیاز شماست؟
سایت سیر های مطالعاتیمجله راهبردی
چه پیشنهاداتی برای محصولات و روند موسسه مسیر دارید؟

عضویت در سامانه ها

ثبت اطلاعات یا درخواست همکاری با موسسه مسیر

می خواهم با شما همکار شوم
با ما همکار شوید
.
اطلاعات شخصی
وضعیت تأهل: متأهلمجرد

اطلاعات تماس

اطلاعات تحصیلی

ســوابــق فعالیت‌ها

ثبت پیشنهاد همکاری
تماس با ما

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما