مصاحبه | چشم‌انداز جبهه فرهنگی از نگاه مسیر
هفته‌نامه پنجره، در جدیدترین شماره خود، در مطلبی با عنوان «چشم‌انداز جبهه فرهنگی؛ همگام با فعالين جبهه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامي» گفتگویی کوتاه داشت با سید احمد موسوی صمدی، مدیر مؤسسه مسیر

اشاره: هفته‌نامه پنجره، در جدیدترین شماره خود (۲۶۳)، در مطلبی با عنوان «چشم‌انداز جبهه فرهنگی؛ همگام با فعالین جبهه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی» گفتگویی کوتاه داشت با چهار چهره جبهه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی که یکی از آن‌ها سید احمد موسوی صمدی، مدیر مؤسسه مسیر بود. در ادامه می‌توانید متن این گفتگو را به نقل از پایگاه اینترنتی هفته‌نامه پنجره مطالعه کنید:

در یک گفت‎وگوی کوتاه پای صحبت‎‎های فعالان حوزه فرهنگ و هنر نشستیم و از حال و هوای فعالیت‌هایشان در سال ۹۵ و نظراتشان درباره رخداد‎های فرهنگی پرس‌وجو کردیم:

۱- تازه‎ترین برنامه‎‎های شما در سال ۹۵ چیست و در چه مرحله‎ای از تولید و ارائه قرار گرفته است؟

موسسه مسیر از نظر موضوعی درباره افزایش سواد رسانه‎ای در قالب‎‎های مختلفی هم‎چون کارگاه‎‎های آموزشی، سیر مطالعاتی و محصولات تولیدی به فعالیت می‎پردازد. تارنمای مسیر به آدرس massir.ir در واقع بازوی رسانه‎ای این موسسه است. یکی از مهم‎ترین تولیدات ما کتاب «۱۵۰ هشتگ سواد رسانه‎ای» بوده که با استقبال فوق‌العاده مردم روبه‎رو شده است. این کتاب حاصل تلاش‎‎های دکتر سیدبشیر حسینی و همکاری حسین حق‌پناه بوده که با توجه به خلأ سواد رسانه‎ای در جامعه، این کتاب به‎صورت ژورنال و به‌منظور استفاده عموم خانواده‎ها به نگارش درآمده است.

۲- چه محصولات فرهنگی‌ای را اخیراً دیده‌اید و به خوانندگان پیشنهاد می‎کنید؟

تماشای فیلم «ایستاده در غبار» اثر محمدحسین مهدویان و مطالعه کتاب «زندگی زیباست» به دلیل نگاه متفاوت نسبت به زندگی شهید آوینی، که به قلم سیدعباس سیدابراهیمی نگارش شده و توسط موسسه مسیر به خوانندگان ارائه می‎شود.

۳- عملکرد رسانه ملی را در حوزه فرهنگ و هنر چگونه ارزیابی می‎کنید؟

چرخش و گرایش مدیران و اساتید رسانه ملی به حوزه موسیقی، به‎طور هم‎زمان تهدید و فرصتی برای این رسانه خواهد بود. شایسته است تا مدیران رسانه ملی تفکر و برنامه‎ریزی دقیق‌تری را در حوزه موسیقی مد نظر داشته باشند.

۴- با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره توسعه مجموعه‎‎های خودجوش فرهنگی و باز شدن آغوش دولت به روی فرزندان انقلاب، وظیفه نهاد‎های دولتی چیست؟

یکی از ویژگی‎‎های اصلی رشد و توسعه مجموعه‎‎های خودجوش فرهنگی، توجه ویژه به اقتصاد فرهنگ از نوع مردمی است که به نهاد‎های دولتی وابسته نباشند. اگر وابسته نبودن به نهاد‎های دولتی با رویکرد نظارت‌محور و هدایت‌محور توسط نهاد‎های فرهنگی دولت همراه شود، طبیعتاً اتفاق مبارکی در این زمینه رخ خواهد داد. باید به این نکته توجه داشت که هرگونه ورود مستقیم دولت به حوزه فرهنگ به‎عنوان رقیب، موجب ایجاد رقابتی ناعادلانه در این حوزه شده و انگیزه‎‎های مجموعه‎‎های خودجوش مردمی را از بین می‎برد.

Ofogh-No-.S

 

دیدگاه شما

نام:

پست الکترونیک:

متن:

با ما همراه شوید
.
عضویت در سامانه ها
اگر فقط تمایل به پیگیری فعالیت های ما از طریق رایانامه و پیامک دارید، این قسمت را تکمیل نمایید.

بــهــبــود رونـــد هــا
مدیریت نشر و توزیع محصولات با توجه به ذائقه و نیاز شما از اهداف موسسه مسیر است، اگر تمایل دارید با تکمیل این قسمت به ما در انجام هرچه بهتر این کار یاری دهید.
از کدام محصولات ما استفاده کرده اید؟
کتاب مسیرکتاب مسیر2فلش کارت های مسیرپرونده های راهبردیحلقه های تجربهداده نماکلیپ های تصویریمستند های صوتی
کدام محصول آینده موسسه مسیر مورد نیاز شماست؟
سایت سیر های مطالعاتیمجله راهبردی
چه پیشنهاداتی برای محصولات و روند موسسه مسیر دارید؟

عضویت در سامانه ها

ثبت اطلاعات یا درخواست همکاری با موسسه مسیر

می خواهم با شما همکار شوم
با ما همکار شوید
.
اطلاعات شخصی
وضعیت تأهل: متأهلمجرد

اطلاعات تماس

اطلاعات تحصیلی

ســوابــق فعالیت‌ها

ثبت پیشنهاد همکاری
تماس با ما

نام شما (الزامی)

آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

موضوع

پیام شما